کد خبر: 14504 | زمان مخابره: ۲۳:۴۲:۲۴ - سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ | بدون نظر | دفعات مشاهده : 488 | چاپ چاپ |

افزایش آمار و افزایش رتبه آلکسا/جدید ترین راه های افزایش رتبه و رنک الکسا

رتبه الکسا چیست؟

الکسا، وظیفه رتبه بندی سایت ها و وبلاگ ها را در اختیار دارد. در دنیایی که اکثر وب سایت ها در صدد یافتن جایگاه مناسب هستند رتبه سایت شما در الکسا بسیارحائز اهمیت است.

امروزه مهمترین دغدغه وب مسترها و صاحبان وب سایت ها، ارتقا و بهبود رتبه الکسا است و این رتبه ارتباط مستقیمی با میزان استقبال از وب سایت شما از سوی بازدیدکنندگان دارد.

چگونه از رتبه وب سایت خود در الکسا مطلع شویم؟

۱- نوار ابزار الکسا را نصب کنید و سایت یا وبلاگ خود را به عنوان صفحه خانگی مرورگر خود قرار دهید.

برای دانلود نواز ابزار الکسا و نصب آن بر روی مرورگرخود، کافیست از طریق لینک زیر اقدام نمائید.

http://www.alexa.com/toolbar

۲- پس از نصب نوار ابزار الکسا، کافیست از طریق همان مرورگری که نوار ابزار الکسا را بر روی آن نصب کرده اید، وارد سایت مورد نظر خود شوید. پس از ورود به سایت، با چک کردن نوار ابزار الکسا می توانید رتبه سایت مورد نظر خود را ملاحظه نمائید.

۳- روزانه رتبه سایت خود را ثبت نموده و با روزهای قبل مقایسه نمائید. قطعا تحلیل این آمار و بالا و پایین رفتن رتبه سایت، اطلاعات خوبی از عملکرد سایت، کسب و کار شما و مجموعه فعالیت های بازاریابی و میزان اثربخشی تعاملات با کاربران و بازدیدکنندگان سایت در اختیار شما قرار می دهد.

در ادامه، چند شیوه کاربردی برای افزایش رتبه سایت در الکسا آورده شده است:

۱- اطلاعات و محتوای سایت خود را همواره بروزرسانی نمائید. الکسا نیز همانند گوگل به وب سایت هایی که به طور منظم بروز می شوند رتبه بیشتری می دهد.

۲- در حد امکان، دیگران را با نوار ابزار الکسا آشنا نموده و به استفاده از آن تشویق کنید و بازدید از سایت خود را به دیگران توصیه نمائید. بدیهی است افزایش بازدیدکنندگان روزانه از سایت شما، بر روی رتبه الکسا تأثیر مستقیم و موثری دارد.

۳- ثبات قدم داشته باشید. بازدید‌های مقطعی در مقایسه با بازدید‌های مستمر، قطعاً ارزش پایین‌تری در رتبه بندی الکسا دارند. لذا نکته مهم این است که سعی کنید ثبات قدم و بهبود مستمر در کیفیت محتوا و ارائه سرویس اینترنتی خود را در راس امور قرار دهید و به روش‌های درست و پایدار جذب مخاطب بیاندیشید.

۴- همواره رقبای خود را پایش کنید. بدیهی است رتبه شما در مقایسه با رتبه رقبایتان سنجیده می شود. ممکن است شما بازدیدهایتان در طول یک دوره بهتر و بهتر شود، اما رتبه‌ی الکسا تغییری نکند! این اتفاق لزوما به معنی بد بودن عملکرد شما نیست بلکه به معنی عملکرد بهتر رقبای شما است. لذا بایستی همواره برنامه ها و سایستهای خود را مورد بازنگری قرار داده و رفتار رقبای خود را نیز مرتب در نظر داشته باشید. در هر دوره‌ای روش‌هایی برای جذب درست مخاطب و ارائه بهتر خدمات ظهور می‌کنند که شما باید این‌ها را رصد کنید و متوجه این موضوع باشید که همواره رقبایتان هم در حال تلاش هستند.

۵- بهترین و اصولی‌ترین راه برای بهبود رتبه، ارائه سرویس خوب و با کیفیت است. آنچه باید روی آن تمرکز کنید، وب ‌سایت خوب و مورد پسند کاربر، محتوای جذاب و کاربردی و ارائه سرویس کیفی است.

۶- یکی دیگر از روشهای بهبود رتبه الکسا، فعالیت در سایتهای با رتبه بالا و لینک کردن سایت خود به شکل قانونی و صحیح در آنها است. با نظر دادن یا فعالیت در بحث های این قبیل سایتها نیز می توان این کار را انجام داد.

۷- اخبار، مقالات و مطالب جدید و مرتبطی که مخاطبان زیادی دارند را در سایت خود منتشر کنید. زیرا این کار نه تنها ترافیک سایت شما را بهبود می بخشد بلکه موجب افزایش رتبه الکسا می شود.

جدید ترین راه های افزایش رتبه و رنک الکسا

این مقاله در مورد ۲۰ راه برای بهبود رتبه وب سایت در الکسا ارائه خواهد شد که ترجمه شده از قسمتی از یک مقاله نوشته شده توسط Maki است .
Alexa.com یکی از سایت های فرعی Amazon.com است و وب سایتی است که اطلاعاتی را درباره درجه میزان بازدید ( ترافیک ) وب سایت ها ارائه می کند. رتبه الکسا با توجه به تعداد افرادی که بوسیله نوار ابزار الکسا ( Alexa Toolbar ) یک وب سایت را مشاهده می کنند اندازه گیری می شود.
در این مقاله ، من اهمیت رتبه الکسا را بررسی خواهم کرد. نهایتا ۲۰ راه و استراتژی وسیع رو ارائه کرده ام که شما میتوانید بوسیله آن ها رتبه الکسای خود را بطور چشمگیری بهبود بخشید.
رتبه الکسا چیست ؟
در واقع ، رتبه الکسا یک سیستم درجه بندی است که بر روی تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت که نوارابزار الکسا را نصب کرده اند پایه گذاری شده است.
توضیح الکسا را دراین باره بخوانید :
رتبه ترافیک پایه گذاری شده بر مجموع بازدید ۳ ماه از بازدیدکنندگانی است که نوار ابزار الکسا را نصب کرده اند و یه اندازه گیری ترکیب شده از تعداد بازدید صفحات از هر بازدیدکننده و تعداد بازدیدکنندگان است. به عنوان مرحله اول ، محاسبات روزانه الکسا بروی تعداد بازدیدکنندگان و تعداد بازدید از صفحات برای همه سایت های روی اینترنت است.
چرا شما دوست دارید رتبه الکسای خود را بهبود ببخشید ؟
مدیران وب سایت ها ، تبلیغ کنندگان و شبکه های آگهی از رتبه الکسای شما به عنوان یک پیمانه برای مشخص کردن ارزش یک لینک بر روی وب سایت شما استفاده می کنند.اگر شما بخواهید سایت خود را بفروشید یا یک لینک روی سایت خود قرار دهید برای بهبود رتبه الکسای خود تلاش بیشتری خواهید کرد. زیرا این بهانه ای برای افزایش قیمت خواهد شد !
ReviewMe ، Text Link Ads و Sponsored Reviews تنها ۳ راه برای بهبود رتبه شما هستند.
چگونه با الکسا شروع کنم ؟
دو راه ساده برای استفاده از الکسا وجود دارد. اگر شما از اینترنت اکسپلورر ( Internet Explorer ) استفاده می کنید نوار ابزار الکسا را دریافت کرده و نصب کنید. اگر از فایر فاکس استفاده می کنید نوار زیر را دریافت کنید که رتبه الکسا ، رتبه گوگل و دیگر موارد مفید از یک وب سایت را نمایش می دهد.
به شما شدیدا پیشنهاد می کنم که از نوار ابزار فایرفاکس بجای نوار الکسا در اینترنت اکسپلورر استفاده نماییدکه نواز ابزار اینترنت اکسپلورر کمتر مفید واقع خواهد شد.۲۰ راه برای افزایش رتبه الکسا ۱٫ نواز ابزار الکسا را نصب کنید و وب سایت خود را به عنوان صفحه خانگی ( Home Page ) قرار دهید.
۲٫ یک ابزار رتبه الکسا در سایت خود قرار دهید ( Alexa rank widget ). این باعث خواهد شد تا اگر بازدیدکنندگان نوار ابزار الکسا را
نصب نکرده باشند اما روی آن کلیک کنند برای سیستم الکسا نقش نوارابزار را اجرا خواهد نمود.
۳٫ دیگران را تشویق کنید تا از نوار ابزار الکسا استفاده کنند.
۴٫ اگر در یک شرکت یا کافی نت کار می کنید نوار ابزار الکسا را روی همه مرورگر ها نصب کنید و سایت خود را به عنوان صفحه خانگی
قرار دهید.
۵٫ به دوستان خود بگویید تا در مورد سایت شما در سایت الکسا نظر دهند.
۶٫ ( مترجم : به نظر من وحشتناک ترین آن این است ). در مورد الکسا در سایت خود بنویسید.مدیران سایت ها و بلاگرها دوست دارند رتبه الکسای خود را بهبود بخشند.بنابراین با جستجو در اینترنت شما را خواهند یافت و بر روی لینک شما کلیک خواهند کرد .

۷٫ کاری کنید تا آدرس سایت شما را در انجمن ها خودنمایی کند.مدیران وب سایت ها معمولا نوار ابزار الکسا را نصب شده دارند و آن ها با کلیک بر لینک شما باعث بهبهود رتبه شما خواهند شد. البته راه خوب دیگه ای هم هست و اون اینکه مطالب خودتون رو در اون انجمن به اشتراک بگذارید.۸٫مطالبی بنویسید که به وبمسترها مربوط باشد.این ( همانند مطالب قبل ) چون وبمسترها را شامل می شود و آن ها نیز نوارابزار الکسا را دارند نهایتا باعث بهتر شدن رتبه الکسای شما خواهد شد.

۱۰٫ در سایت ها یا انجمن های شبکه های اجتماعی آسیایی مطلب بفرستید ( ! ).برخی از مدیران وب سایت ها پیشنهاد می دهند که کاربران سایت های شرق آسیا بزرگترین دارندگان نوارابزار الکسا هستند. خودتان با مراجعه به ۵۰۰ سایت برتر الکسا این موضوع را قضاوت کنید . من پیشنهاد می دهم اگر وقت یا گنجایش لازم برای این کار را دارید آن را انجام دهید.۱۱٫ یک قسمت ابزار وبمسترها در سایتتان بسازید.این یک مغناطیس ( جذب کننده ) برای وبمسترهایی است که معمولا سایت شما را بارها می بینند تا از ابزار سود ببرند. برای مثال ابزار سئو گزینه مناسبی است. ۱۲٫ یک Dugg یا Stumbled بگیرید. این معمولا تعداد عظیمی از بازدیدکنندگان را به سایت شما می آورد و تاثیر محضی روی رتبه الکسای شما خواهند داشت.
۱۳٫ از مبارزات هرکلیکی ( PayperClick ) استفاده کنید. خریدن تبلیغات روی جستجوگرها مانند گوگل یا Exact Seek کمک خواهد کرد تا ترافیک را بیشتر کنید. دوچندان مفید است وقتی تبلیغ شما بیشتر مربوط به وبمسترها باشد.
۱۴٫ یک موضوع الکسا روی سایت خود ایجاد کنید و از آن برای اضافه کردن انواع خبرها و مقالات در مورد الکسا استفاده کنید. این اقدام به عنوان یک منبع ساده قابل دسترس برای وبمسترها یا جستجوگرهای تصادفی در موتورهای جستجو خواهد بود.
۱۵٫ مطالب پربازدید خود را بهینه سازی کنید. تابحال یک مطلب همواره از موتورهای جستجو بازدید داشته است ؟ یک ابزار پایین مطالب اضافه کنید ، به الکسای خود لینک دهید یا از انتقال دهنده الکسا استفاده کنید.
۱۶٫ در سایت ها و انجمن ها بنر یا لینک بخرید برای بازدید از سوی وبمسترها.یک نمایش خوب و برجسته تبلیغ ، مدیرانی را به سوی وب سایت شما تحریک می کند که میتوانند باعث ترقی چشمگیر رتبه شما شوند.
۱۷٫ فرستنده های مطالب را استخدام کنید تا روی سایت شما مطلب بفرستند. در هرصورت امضاها در انجمن های مدیران یا ارتقا خاص مقالات در سایت شما تاثیر زیادی خواهند داشت. شما به سادگی می توانید نویسندگانی برای استخدام در انجمن های وبمسترها بیابید.
۱۸٫ به مدیران cybercafe ها پول بدهید تا نوارابزار الکسا را نصب کنند و سایت شما را به عنوان صفحه خانگی روی همه رایانه ها قرار دهند. شاید ترتیب دادن این کار مشکلی باشد و واقعا راه حل قابل دوامی نیست.این را قرار دادم چرا که بعضی ها این راه رو پیشنهاد دادند.
۱۹٫ از MySpace استفاده کنید. این یک راه مشکوک است بنابراین آن را پیشنهاد نمی کنم . از تصاویر مجازی جذاب استفاده کنید یا بنر ها و لینک ها تا دیگران را به آدرس الکسای خود منتقل کنید. این بسیار موثر خواهد بود اگر سایت شما مطالبی مرتبط با MySpace داشته باشد.
۲۰٫ Alexa Auto-Surf امتحان کنید.شاید اینها برای سایت های تازه کار مفید باشند. من فکر می کنم راحتترین کار برای سایت ها با بدترین رتبه همین است.
مترجم : امیدوارم از این مقاله درس عبرتی بگیریدو دیگر رتبه الکسا را به عنوان یه راه برای تشخیص میزان بازدید یک سایت نشمرید. اما اگر قصد فروش یا بالابردن قیمت تبلیغ را دارید حتما این کارها را انجام دهید و لطفا روی لینک الکسای سایت ما نیز برای ابراز لطف کلیک کنید !
————————————————� �————-
و اما افزایش پیج رنک شما :
۱۰ نشانگر برتر افزایش ترافیک سایت و بهینه سازی صفحات وب در موتورهای جستجو برای تشخیص کیفیت و ارزش یک سایت که آنرا از دیگر سایتهای هم موضوع در اینترنت متمایز می کند. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که یک سایت تبلیغاتی چه ارزشی برای تبلیغات دارد؟ یا تعرفعه تبلیغاتی سایتها را چگونه می توان ارزش نهاد؟
این سوالات زمانی ارزشمند میشوند که مایل هستید به سایتی تبلیغ خود را بدهید و در ازای آن پول بپردازید و یا اینکه برای گذاردن لینک خود در سایت دیگری باید هزینه بپردازید. هر زمان که تمایل به همکاری با سایتی را دارید و یا اینکه ارزش آنرا برای قرار دادن تبلیغات و تعرفه مایلید برآورد کنید احتیاج به دانش ارزش گذاری سایت خواهید داشت. در دنیای امروز هیچ چیزی مهمتر از ارزشی که سایت شما از دیدگاه موتورهای جستجو دارد نمی باشد و همین ارزش تعیین کننده رتبه و موقعیت شماست. مانند پیست مسابقات اتومبیل رانی و ماشین های داخل آن می توان به این قضیه نگریست. هر چقدر قطعات دقیق تری در ماشین ها بکار رفته باشد رتبه بالاتری را کسب خواهند کرد و این در مورد سایتها و رعایت نکات و ظرافت ها نیز صادق است.
اول مسیر درست را در ارتقا وب سایت و افزایش ترافیک انتخاب کنید
اگر مسیر غلط باشد مانند شرکت در مسابقه اتومبیل رانی در کلاس متفاوت است و هیچ معلوم نیست که نتیجه چه خواهد بود حتی اگر تجهیزات و لوازم به جا باشند.من همیشه ذکر کرده ام که لینک باید از سایت مرتبط و از دیدگاه گوگل از محله خوب باشد. همانقدر که این مسئله مهم است ، لینک نگرفتن و ندادن به محله بد اینترنت نیز مهم است. زیرا اگر شما حتی فقط لینک بدهید ، از دیدگاه جستجوگرها کمک به محله بد کرده اید و مجرم محسوب می شوید. البته برخورد جستجو گر ها با مجرمان خیلی متفاوت است و بسیار پیچیده است و خود جای بحث در یک مقاله جدا دارد ، اما آنچه مسلم است اینکه در نتیجه تاثیر گذار است و می تواند در رتبه بندی شما بسیار موثر واقع شود. خوشبختانه تشخیص سایتها و محله های بد از خوب کار آسانی است و همه موارد آنرا بررسی می کنیم. برای جستجوگرها نشانه هایی وجود دارد که از روی آن می توانند سایتهایی با کیفیت خوب و کیفیت بد را تشخیص دهند و زمانی که شما نیز از این فاکتورها با خبر شوید می توانید تشخیص دهید که کدام سایتها ارزش لینک گرفتن یا خریدن را دارند ، کدام سایتها برای لینک دادن مطمئن هستند و از لینک دادن به کدام سایتها باید حذر کرد ، آیا سایت خود شما از دیدگاه جستجوگرها با کیفیت است یا نه و آیا سایت شما می تواند در ردهء یک کلمه کلیدی مشخص در ۱۰ تای اول نتایج جستجو رقابت کند یا نه.
اطلاعات فوق برای کسانی که مایلند سایت فعالی را بخرند نیز مهم است تا بتوانند ارزش واقعی را بدست آورند. بازار وب ایران در این زمینه بسیار ضعیف است و احتیاج به فرهنگ سازی و ساختار سازی بسیار است. هدف این مقاله نیز جهت دادن به همین زمینه و ایجاد مسیر و استاندارد در تبلیغات و فعالیتهای بهینه سازی سایتها خصوصا فارسی در اینترنت است.
۱۰ نشانگر برتر کیفیت سایت
۱-طول عمر نام سایت یا domain name
وقتی راجع به گوگل و رتبه بندی ئر آن حرف به میان می آید دامین ها با عمر طولانی تر شانس بهتری را برای رتبه بندی و کیفیت بهتر دارا می باشند. اگر دامین کهنه تری در یک زمینه دارید ، موقعیت بهتری را نسبت به رقبای خود در آن مبحث خواهید داشت. البته علاوه بر عمر دامین ، سایت باید بالا بوده باشد و تعدادی لینک نیز از جاهای مختلف گرفته باشد، علاوه بر آن باید سایت نباید مورد مجازات جستجوگر ها قرار گرفته باشد، پس صرفا ثبت نام دامنه کافی نیست بلکه فعالیت است که اهمیت دارد ، هر چند کم.
بطور کلی آنچه اهمیت دارد اینست که سایت از چه زمانی به فهرست جستجوگرها اضافه شده ، چه مقدار لینک بدست آورده و آیا این مقدار لینک بطور ثابت با مرور زمان بیشتر شده است. به جرات می توانم بگویم سایتهای قدیمی تر که شرایط بالا را داشته باشند در دو سال اخیر توانسته اند در رتبه بندی با سایتهایی تا ۲ پیج رنک بالاتر از خود با اختلاف ناچیز رقابت کنند.
برای اینکه یک سایت موجود را بررسی کرد ، می توان به wayback machine یا ماشین گذشته نگر رجوع کرد. این سایت در زمانهای مختلف از سایتها تصویر برداری می کند و سوابق آنها را ثبت و ضبط می کند. مزیت دیگر ماشین گذشته نگر اینست که شما می توانید گذشته یک سایت را بررسی کنید و متوجه شوید قبلا این سایت در چه زمینه ای فعالیت می کرده است؟ شاید فعالیت گذشته ئر مورد مطلب دیگری بوده باشد و یا اینکه جزو محله های بد اینترنت بوده باشد درحالی که اکنون ممکن است محتوایی مناسب و ظاهری آراسته داشته باشد.
بعضی ها برای این کار از بانک whois جستجو می کنند اما آن نمی تواند پاسخ درستی به زمان اضافه شدن در فهرست جستجوگر ها و مواردی از قبیل آنچه گفته شد بدهد. برای مثال می توانید آرشیو ژانویه ۲۰۰۷ سایت sem.ir را از سایت ماشین گذشته نگر ملاحظه کنید.
۲-لینکهای برگشتی سایت از سایتهای معتبر دولتی و یا دانشگاهی
لینکهای برگشتی از سایتهای آموزشی .edu و یا سایتهای دولتی .gov
لینکهای برگشتی از سایتهای آموزشی .edu و یا سایتهای دولتی .gov از اهمیت بالاتری برخوردار می باشند و این بدین خاطر است که از دیدگاه جستجوگرها بدست آوردن لینک از چنین سایتهایی آسان نبوده و براحتی بقیه سایتها نمی باشد. هر کس می تواند با پرداخت وجه از چندین سایت لینک بدست آورد و یا اینکه با تعویض لینکهای دو طرفه مقداری لینک ورودی برای خود جمع آوری کند ولی برای بدست آوردن لینک از سایتهای مرجع تلاش های اینچنینی به جایی نمی رسد. به همین علت نیز اهمیت آنها بالاتر می باشد. از آنجایی که سایتهای .gov و .edu معمولا تحت تصرف و کنترل عده معدودی از دانشگاهها و فعالان دولتی می باشد و این گروه به فعالیتهای تجاری از قبیل ارتقا رتبه سایت کم اهمیت می باشند ، می توان به این نتیجه دست یافت که بدست آوردن چنین لینکهایی درواقع نیاز به استحقاق واقعی مطالب درون سایت می باشد.
این کار بیشتر توسط جستجوگر گوگل انجام می گردد و جستجوگرهای دیگر کمتر در این زمینه دخیل هستند.
شاید این مسئله علت اصلی واگذاری تحقیقات spam و هرزنامه ها از طریق سایتهای .edu و .gov باشد. زیرا با فشار بیشتری از لیست جستجوگرها خارج می شوند. تجربه نشان داده که سایتهای تحصیلی و دولتی که خاص کشورها می باشند به همان اندازه با اهمیت هستند و برای مثال ، سایتهای آکادمیک انگلستان که با پسوند .ac.uk می آیند به همان اندازه که سایتهای .edu پر اهمیت هستند ، با ارزش می باشند. بنابراین می توان گفت که سایتهای مشابه ایرانی نیز دارای درجه مشابه اهمیت بوده و می توانند از نقطه نظر لینک و پیوند رسانی از درجه اهمیت بیشتری برخوردار باشند.
۳-عضویت در دایرکتوری های معتبر
دایرکتوری های بسیاری وجود دارند که از ارزش لینک رسانی مناسبی نیز برخوردار می باشند. اما دایرکتوری های مرجعی که بطور قطع کیفیت آنها از لحاظ جستجوگرها برسمیت شناخته شده است ، عبارتند از:
برای استفاده فارسی ، تنها می توان DMOZ را در نظر گرفت که همه زبانها را پشتیبانی می کند ، اما عضویت در آن گاهی سالها طول کشیده و بعضا در طول زمان به تحقق نمی پیوندد.
۴-کیفیت لینکهای برگشتی و با درجه اهمیت کمترکمیت پیوندهای برگشتی به سایت
شما به تعداد زیادی لینک جهت موفقیت در رتبه بندی ها احتیاج ندارید. اگر تعداد کمی لینک ولی با انتخاب درست و از جاهای درست بدست آورید می توانید نتیجه مطلوب و مورد نظر خود را بدست آورید.
از سایتهای درست می توان دایرکتوری های با کیفیت مانند DMOZ و یا سایتهای .edu و یا .gov کشور اقامتتان را نام برد. همچنین می توان لینکهایی از دایرکتوری های عمومی و قدیمی و یا دایرکتوری های خاص صنعت مورد نظر شما را نام برد.
اینها مواردی هستند که جستجوگرها بر اساس آنها سایتهای واقعی را از سایتهایی که وانمود می کنند تشخیص می دهند.
بعد آز آنکه لینکهایی از سایتهای دانشگاهی و یا دولتی بدست آوردید ، موقع آنست که دقت کنید لینکهایی که به سایت شما می آیند از کدام صفحه سایتهای دیگر است؟ چرا؟
زیرا که اگر آن صفحات از سایتهای مرجع لینک داشته باشند (نه سایت بلکه صفحه مورد نظر) می توانند بخشی از آن امتیاز را در اختیار سایت مورد لینک قرار دهند که این خود امتیاز بسیار ممتازی است.
این بدان معنی است که لینکهایی که از صفحاتی می آیند که خود آن صفحات دارای لینک از سایتهای .gov ویا .edu و یا از سایتهای مرجع دیگر باشند ، لینکهای با ارزشی محسوب می شوند و در رتبه بندی شما بسیار موثر می باشند. گاها با یکی از چنین لینکهایی ، می توان فاصله های قابل ملاحظه ای را با رقبا در رتبه بندی بوجود آورد ، هر چند که پیج رنک کمتری نسبت به رقبا داشته باشد. این گفته را به کررات دیده ام و حتی سایتهایی را با دو پیج رنک بالاتر دیده ام که در زیر سایتی مشابهی در مورد جستجوی یک کلمه خاص وجود دارد.
همیشه در انتخاب شرکای لینکی خود دقت کنید. اگر لینکهای آنها از محله های خوب اینترنت باشد ، مقداری از آنرا نیز به سایت شما منتقل می کنند و اگر لینک از محله های بد اینترنت داشته باشند، بخشی از آن امتیاز منفی را به شما انتقال می دهند.
این مسئله دقیقا در مورد لینکهای خروجی یک سایت نیز مورد اهمیت است و به همین حد موثر. یعنی اگر سایتی به بیرون لینک دارد و آن لینکها به محله های بد (مانند سایت های کازینو ها و یا سایتهای مزرعه لینکی یا فروم های پر لینک و بی محتوا و …) هستند بازهم امتیاز منفی را برای شما در بر خواهند داشت.
برای آنکه دیدگاهی راجع به محله مورد لینک یک سایت پیدا کنید، یکی از بهترین روشها پرسش از خود گوگل است. با استفاده از پیش گزینه related: می توانید محله مورد نظر یک سایت را پیدا کنید و از نوع فعالیت آن مطلع شوید. کافیست جستجو کنید related:[برای مشاهده لینک ها باید به خانواده بزرگ پرشین وی بپیوندید. ] و متوجه خواهید شد که برای مثال سایت BBC به چه محله ای متصل است.
به این قسمت دقت کنید که همیشه محله بد مد نظر ما نیست! بلکه اگر شما یک سایت خبری را برای محله اش در گوگل بررسی کنید و لینکهای زیادی ببینید که خارج از تیتر و موضوع سایت مورد جستجو هستند به این موضوع می توان پی برد که گوگل دچار سردرگمی خواهد شد و نمیداند که موضوع مورد نظر این سایت چیست و در مورد چه موضوعی بر دیگران ارجه است! به همین علت است که سایتهای بسیاری را می بینید که با توجه به اینکه ماهیت یک موضوعی را دارند و از پیج رنک خوبی نیز برخوردار هستند ولی به ندرت در جایگاههای صفحه اول جستجو ظاهر می شوند. با اینکه لینکهای فراوانی نیز از سایتهای مختلف ، بدون توجه جمع کرده اند.
پس لینک دادن و گرفتن از سایتهای غیر مرتبط درست نیست و علاوه بر اینکه اتلاف وقت و سرمایه می باشد ، سه گرفتاری را برای سایت شما بوجود می آورد. این سه گرفتاری از پیج رنک های ۳ و ۴ به بالا خود را نشان می دهند که قطعا برای صاحب سایت نیز در آن مقطع چنین مسائلی بسیار با اهمیت تر هستند.
اول آنکه گوگل موضوع اصلی سایت را گم می کند و بنابراین شما در بعضی کلمات کلیدی رتبه خوب و در بعضی دیگر که کاملا مشابه هستند ، وجود ندارید!
دوم آنکه لینکهای غیر مرتبط ، رتبه ای که یک سایت قرار است در بین سایتهای دیگر هم موضوع خود بدست آورد را از دست می دهد زیرا که موضوع اصلی سایت از دیدگاه جستجوگرها گم و یا کم رنگ می شود. این مطلب را با مطالعه بروی الگوریتم های رتبه بندی مانند Topic Sensitive Page Rank ، Hubs and Authorities ، Hilltop و Topic Distillation متوجه شده ام و این اکیدا توصیه می شود که برای لینک دادن و گرفتن حتما از سایتهای مرتبط با موضوع سایت خود استفاده کنید و برای لینک بدست آوردن راضی به هر فعالیت لینک یابی نشوید.
تعداد لینکهای برگشتی به یک سایت نیز اهمیت دارد ولی با درجه خیلی کمتر. زمانی بود که این فاکتور بسیار پر اهمیت بود اما امروزه دیگر چنین نیست. برای همین است که گوگل گاهی یک لینک برگشتی برای شما حساب می کند حال آنکه شما بیش از ۱۰۰۰ لینک برگشتی در یاهو مشاهده می کنید!
یاهو برای این قسمت چندین ابزار خوب دارد که می توانید تعداد کل لینک های برگشتی به یک سایت و یا تعداد کل لینکهای برگشتی فقط به یک صفحه خاص از سایت را مشاهده کنید.
آیا تعداد لینک زیاد از یک سایت خوب است ؟ خیر
هرگز چنین نیست. هر چه تعداد لینکهایی که از IP های مختلف داشته باشید بهتر خواهد بود و نتایج بسیار قوی تری خواهد داشت. اگر تعداد زیادی سایت از تمامی صفحاتشان به شما لینک دهند، به احتمال زیاد موقعیت خود را در صفحات بالایی گوگل از دست خواهید داد. زیرا این کار نوعی کلک و راه کار غلط محسوب می شود. بعضا شرکت های میزبانی وب از این متد استفاده می کردند که با از دست دادن رتبه بندی های و پیج رنک روبرو شدند.
۵-درصد و نسبت دارا بودن لینکهای عمقی
نسبت تعداد لینکهایی که به صفحات درونی یک سایت متصل هستند ، در مقایسه با لینکهایی که به صفحه اصلی سایت می روند را نسبت لینکهای عمقی گویند. علت اهمیت این نسبت اینست که اگر سایتی تمامی و یا عمده لینکهایی که بدست آورده است به صفحه اصلیش متصل باشد، بدین معنی است که سعی در ارتقا رتبه صفحه اول خود در جستجوگرها را دارد زیرا که طبیعی نیست و این به عنوان یک حرکت نادرست از دیدگاه موتورهای جستجو دارد.
نسبت کم لینکهای عمقی دو چیز را به جستجوگرها می فهماند که پیامدهای خوبی برای صاحبان چنین سایتهایی ندارند:
اول آنکه سایت به صورت مصنوعی لینک سازی کرده است و راجع به مطالب داخل اطلاعات دقیق در دست جستجوگر نیست
دوم آنکه محتوای داخل ضعیف است و کسی مایل به لینک دادن به آنها نیست و یا سایت از ساختار غلط رنج می برد که دسترسی به محتوای داخل مشکل است و کمتر کسی متوجه آن میشود
۶- رنک

این درست است که پیج رنک وسیله مناسبی برای اندازه کیفیت یک سایت نمی باشد و به راحتی می توان با فعالیتهای غیر مجاز تا حدودی آنرا تغییر داد. چه بسیار دیده ایم که سایتهایی با پیج رنک های پایین ، رتبه ای بسیار بهتر و بالاتر از سایتهای هم موضوع با پیج رنک های بالاتر بدست می آورند.
با این اوصاف ولی هنوز بهترین وسیله برای متوجه شدن نظر گوگل راجع به سایت شما و فعالیت اینترنتی شما همان پیج رنک است. بطور عمومی پیج رنک بالا به این مفهوم است که سایت شما مورد علاقه گوگل در باره موضوع سایت می باشد و رتبه بندی بهتری را در نظر می گیرد. معمولا چنین سایتی در جستجو گر های دیگر نیز که با پیج رنک سر و کار ندارند ، نتایج مطلوب و برتری را دارا می باشد مگر آنکه تحت شرایطی جریمه شده باشد.
آنچه در این قسمت مورد اهمیت است ، لینک دادن و گرفتن از سایتها می باشد. اگر پیج رنک سایتی با بار خاکستری نشان داده شده و صفر می باشد، اگر سایت جدید و تازه نباشد مفهوم آن اینست که سایت جریمه شده است و پیج رنک خود را از دست داده است. لینک دادن و گرفتن از چنین سایتی موجب گرفتاری شما خواهد شد، پس همیشه پیش از لینک دادن و یا گرفتن دقت کنید.
۷-تعداد صفحات ایندکس شده و یا فهرست نگاری شده در جستجو گرها
به عنوان یک قانون عمومی سایهایی که صفحات بیشتری از آنها در جستجو گرها فهرست نگاری شده باشد از لحاظ دسترسی و رتبه بندی در وضعیت بسیار بهتری بسر می برند. به این فرمول ساده دقت کنید. گوگل اگر ۲۰ صفحه از سایت شما را ایندکس کرده باشد در قبال جستجوها پاسخ بیشتری دارد یا اینکه اگر ۲۰۰ صفحه از سایت شما را ایندکس کرده باشد؟
پاسخ به این سوال اهمیت موضوع را نشان می دهد. اگر به سایتی بخورد کردید که نتایج آن در بخشی به نام supplemental Index در جستجوگر گوگل ذخیره شده باشد از گرفتن لینک از چنین سایتی به جایی نخواهید رسید زایرا که خور این سایت دچار گرفتاری های متعددی می باشد از جمله محتوای تکراری.
۸-رنک الکسا Alexa Rank
رتبه بندی الکسا محبوبیت یک سایت را زا نظر تعداد و روند مراجعه بازدید کننده نشان می دهد. از دیدگاه الکسا یاهو پر ترافیک ترین ، سپس ام اس ان و سوم گوگل پر ترافیک ترین سایتهای اینترنت می باشند. مشکل اینجاست که گزارش و آمار سایت الکسا از دقت بالا برخوردار نمی باشد. این گزارشها از تول بار الکسا که بروی مرورگرهای کابران نصب شده است جمع آوری می شود که این نمونه کوچکی برای ارائه چنین گزارش های کلانی است. رنک الکسایی که معادل ۱۰۰۰۰ باشد معادل بازدید ۳۰ کابر است که روزانه آن سایت را مشاهده می کنند و تولبار الکسا را نصب کرده اند. پس اگر چند دوست داشته باشید که تولبار الکسا را نصب کرده باشند به راحتی می توانید نتایج را به نفع خود تغییر دهید.
مطلب حائز اهمیت دیگر اینکه اکثرا افرادی که در زمینه فناوری و تکنولوژی اطلاعات علاقمند هستند این تولبار را نصب می کنند. پس سایتهای کامپیوتری ، برنامه نویسی و طراحی صفحات وب رتبه الکسای پایین تری پیدا می کنند و محبوب می شوند در صورتی که سایتهای دیگری مانند که در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت ندارند، با رتبه های بالای الکسا از محبوبیتشان کاسته می شود. رتبه بندی الکسا در حال حاضر هنوز به عنوان یک فاکتور مثبت تلقی می شود هر چند که قابل دخل و تصرف است و به نظر می رسد که گوگل نیز برای رتبه بندی الکسای سایتها امتیاز کمی را در نظر دارد و این بدان معناست که اگر رتبه بندی الکسای سایتی پایین باشد ، از سایتهای همتای خود در رتبه بندی کمی جلوتر است.
بر خلاف آنچه گفته شد، تغییر دادن رتبه الکسای زیر ۱۰۰۰ بسیار مشکل است و با مرور روزانه یک سایت و تعدادی مرورگر مجهز به تولبار الکسا امکان پذیر نمی باشد. رتبه الکسای ملیونی نشانگر تعداد پایین ترافیک و ضعیف بودن سایت در جذب ترافیک است. برای اینکه از فعالیت سایت خود در الکسا (Alexa) با خبر شوید و یا اینکه از موقعیت سایتهای مشابه خود خبر کسب کنید می توانید تولبار الکسا را نصب کرده و یا به بخش گزارش گیری سایت الکسا مراجعه کنید و نامسایت مورد نظر را وارد کنید.
در نهایت رتبه بندی الکسا را در نظر داشته باشید ولی آنقدر پر اهمیت نمی باشد. در این حد که سعی در بهینه کردن رتبه بندی الکسای خود و کاهش آن فعالیت کنید، کفایت می کند.
۹-حضور سایت در سایتهای بوک مارک و حفظ نام دامنه ها
همانطور که در مقالات دیگر این سایت صحبت شده ، امروزه یکی از روشهای بسیار متداول جذب ترافیک به سایتها ، از طریق سایتهای اجتماعی حفظ نام سایت (social bookmarking sites) و سایتهای مرور خبرهای کوتاه (مانند digg.com) می باشد. نه تنها چنین سایتهایی برای فرستادن ترافیک مناسب بسیار خوب و مثبت هستند بلکه امکان اینکه جستجوگر ها ترافیک چنین سایتهایی را بررسی کنند تا محبوبیت سایتها را بهتر بشناسند بسیار بالا است اگر نگوییم قطعی است. لازم به ذکر است که ویکی پدیا ها در این مجموعه قرار نمی گیرند و تمامی لینکهایی که در آنها قرار می گیرد No Follow خواهند بود که یعنی از دیدگاه جستجوگرها ارزشی نخواهد داشت. ولی داشتن لینک از داخل ویکیپدیا ها با ارزش است و ارزش ترافیکی دارد.
۱۰-فاکتورهای پر اهمیت داخل خود سایت
فاکتورهای با اهمیتی وجود دارند که درون خود سایت هستند و بسیار در ارتقا ترافیک موثر می باشند. جالب است بدانید که گوگل اخیرا فهرست پرداز (crawler) جدیدی را طراحی کرده که طی آن کیفیت سایتهایی را که در زمینه ادوردز AdWords فعالیت می کنند بسنجد. یعنی با بررسی کیفیت صفحات سایت، آنها را ارزش گزاری کرده و سپس تبلیغات مناسب را جهت نمایش می فرستد.
در اینجا برخی از موارد حائز اهمیت را مورد بررسی قرار می دهم.
صفخه تماس با ما
باید به راحتی در دسترس باشد و حتما دارای آدرس ، تلفن و فرم تماس و یا آدرس میل باشد. از آنجایی که دزدیدن آدرسهای میل از روی سایتهای توسط رباتهای از پیش ساخته شده بسیار متداول است بهتر است به این صورت آدرس قرار داده شود : info[at]sem.ir
شما باید یک صفحه کامل و مجزا در زمینه ساستهای حریم خصوصی privacy policy داشته باشید.
از آنجایی که در فارسی این کار اصلا متداول نیست و برداشتن و چاپ کردن مطالب سایتهای دیگران بسیار متداول است ، باید متذکر شوم که این صفحه از اهمیت خاصی برخوردار است. در این صفحه است که شما قید می کنید با ایمیل مشترکین خود چه می کنید و سیاستهای محتوای شما و استفاده از آن به چه ترتیب است. اگر در قسمتهایی از سایت اطلاعاتی از مشتری کسب می کنید ، باید امنیت آنها نزد شما و عدم استفاده عمومی آنرا ذکر کنید. برای کارهای فارسی بهتر است که نام این صفحه را privacy-policy.* بگذارید.
تعداد اشکالهای ۴۰۴ شما باید در حداقل ممکن باشد.
از ابزار گوگل برای وب مسترها استفاده کنید تا متوجه شوید چه صفحاتی از سایت شما هنگام جستجوی فهرست نگار گوگل با مشکل ۴۰۴ مواجه شده. راه دیگر بررسی فایل لاگ وب سرور شما می باشد. اگر فایل برروی سرورهای لینوکس و یا ویندوز می باشد ، با دستور cat access_log | grep 404 آنها را پیدا کنید و یا روی ویندوز با دستور find در متن لاگ آنها را بیابید.
لینک خروجی به سایتهای دیگری که اهمیت و قدمت دارند داشته باشید
سایتهایی که مطالب معقول و مرتبط دارند را در هنگام نگارش مورد نظر قرار دهید و به جای لینک دادن با نام دامنه آنها کلمه کلیدی صفحه خود و موضوع سایت را به آنها لینک کنید.

كلمات كليدي: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


ارسال نظر


پربازدید هفته
آخرین خبرها
خروجي RSS
آترين استخدام قيمت گوشي
كليه حقوق براي دزفول | پایگاه خبری و اطلاع رسانی دزفیل | Dezful|خوزستان محفوظ است .